Mi16 سه تا موتور داره

در حقیقت ۴۰۵ خشت اول حضور موفق فرانسویها در بازار خودرو کشورمان (پس از انقلاب اسلامی) و خمیرمایه شکل گرفتن اولین خودرو ملی (سمند) و به نحوی انتخاب همیشگی خانوادههای متوسط و رو به رشد ایرانی از ابتدای دهه ۷۰ شمسی تاکنون است. تو پست اول گفتم موتور MI16 نیست احتمالا قبلا عوض شده. قبلا پژو در کلاس خودروهای Group B با مدل T16 205 فرمانروایی می کرد. 405 های 1.6 GL و SRi را که قبلا تست کرده بودیم به خاطر سواری نرم و قابلیت جذب خوب ناهمواریها بسیار مورد تحسین ما بودند. انتخاب پژو 405 توسط ایران خودرو و تصمیم به تولید آن در داخل کشور را می توان علیرغم تمام مشکلات بعنوان یکی از بهترین تصمیمات اتخاذ شده در تاریخ خودروسازی کشور دانست که با تصمیم در مورد تولید پژو 206 در تکرار گردید. البته مسئله آتش سوزی که اخیرا گریبان و ناشی از افت کیفیت و یا تغییرات در برخی قطعات مورد استفاد ه در 405 های ساخت داخل است، بیش از پیش به وجهه این خودرو صدمه وارد نموده است که البته امید است با تلاش متخصصین هر چه زودتر رفع گردد. اما مشهورترین 405 اسپرتی که در کشورمان نیز بسیار شناخته شده است، نمونه Mi16 است.

در سطوح لغزنده به سادگی میشه تعادل رو از دست داد! سیستم ترمز پژو206 چون از نوع دیسکی است، تنها لنت باید با نمونه سرامیکی آن تعویض شود که با توجه به تقویت بوسترها، حدود 1.5میلیونتومان هزینه خواهد داشت. همچنین رولبار، صندلی و کمربند چهارنقطهای، استاندارد ایمنی مسابقات کلاس جیتی است که برای نصب این اقـــــــلام باید حدود 15میلیـــــونتومان هزینه کنید. چنین تیونی در بازه 40 تا 50میلیونتومان هزینه خواهد داشت و فراموش نکنید استفاده از موارد دیگر و عدم تخصص تیونکار، خسارات زیادی برای مزدا در پی خواهد داشت. انچه مسلم است این پروژه نفع زیادی برای صنعت خودروسازی کشور،شرکت ایران خودرو و پژو فرانسه داشته ولی در این میان پژو 405 با وجود تولید بیش از چند صد هزار دستگاه از آن در کشورما مظلوم واقع شده است. مقدار زیادی پلاستیک در داخل خودرو به کار رفته است اما کیفیت آنها بالا است. سنسورهای حرارتی خودکار دمای هوای ورودی به داخل رو سنجیده و کنترل می کنند. از اونجايي كه اين مقاله رو دوستاني كه به ماشبن علاقه دارند ميبينند ميخوام يك كم بحث هاي مورد علاقه رو اضافه كنم . در سطوح لغزنده به سادگی میشه تعادل رو از دست داد! در نتیجه دور بالاتر و گشتاور فلت تر باعث میشه Mi16 به توان 160 اسب برسه.

شیشه های بادکنکی اکنون پیوند خورده بودند و تمام این تغییرات استحکام پیچشی را به میزان قابل توجهی افزایش داد و در عین حال امکان باز شدن عمیق تر بوتلید (Bootlid) سدان را فراهم کردند. ما که همچنان منتظر خبر های خوبی هستیم از اقا پرهام گل.. مدل Mi16 پژو نمونه ی خوبی است که نشان می دهد چطور تکنولوژی به کار رفته در خودروهای مسابقه ای می تواند در خودروهای خیابانی تولید انبوه به کار گرفته شود. اوایل سال بعد مدل 4 چهار محرک این خودرو نیز در دسترس خواهد بود که احتمال دارد با موتور توربو شارژر داری که اولین بار در خودروهای رالی Group B نصب شد روانه بازار شود. متاسفانه در چند سال اخیر شاهد واردات و مونتاژ خودروهای نه چنان مناسب و با تکنولوژی قدیمی (توسط برخی خودروسازان دیگر) بوده ایم که البته علاوه بر هدر دادن سرمایه های ملی باعث ایجاد مشکلات جانی و مالی برای مصرف کنندگان شده اند.

در کشور ما واردات و تولید پژو 405 از سال 1370 آغاز گردید. در کشور خودمان نیز نمونههای GL (با داشبوردهای قدیمیتر و چراغهای قدیمی پیش از فیسلیفت) به دلیل قدمت و فرانسویبودن طرفداران خاص خود را دارند و بعضا با افزودن فلاپها و برخی ادوات سعی در ساخت نمونههای شبیه به Mi16 در میان طرفداران نیز دیده شده است. در سال 1372 Facelift پژو 405 همزمان با بازار جهانی در کشور ما نیز صورت گرفت و از سال 1372 به بعد 405 اطاق جدید با موتور 1600 و در سال 1374 با موتور 1905 سی سی (که اشتباها 2000 نامیده می شود) و گیربکس اتوماتیک عرضه شد.از سال 1375 به بعد پژو 405 با موتور 1905cc و گیربکس دستی و از سال 1381 به بعد با موتوری به حجم 1761cc که از لحاظ قدرت تقریبا با موتور قبلی یکسان بوده ولی از کاهش مصر ف قابل توجهی برخوردار است عرضه گردید.

فروش موتور Mi16اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد قطعات موتور mi16 لطفا از صفحه ما بخواهید.