معرفی و بررسی سرویس پرداخت در محل

امروزه با گسترش و پیشرفت اینترنت اکثر کسب و کارها به صورت اینترنتی فعالیت می‌کنند. و اکثر مردم به دلیل دسترسی آسان به اینترنت خرید اینترنتی را به خرید حضوری ترجیح می دهند. روزانه تعداد بسیار بالایی خرید اینترنتی انجام می شود به همین منظور وب سایت ها و نرم افزارهای مختلفی در این زمینه شروع به فعالیت نموده اند.

 

در خرید اینترنتی تنوع زیادی وجود دارد به عنوان مثال شما یک جنس را با یک قیمت در چندین سایت مشاهده می کنید بنابراین با این وجود شما حق انتخاب دارید که از چه سایتی محصول خود را خریداری کنید.

 

بعد از خرید اینترنتی یکی از نکاتی که برای افراد بسیار مهم است توزیع کالا و توزیع خرید اینترنتی است، و معمولا شرط اصلی برخی از مردم سرویس شرکت پرداخت در محل است.

 

 پرداخت در محل

 

انواع روش های پرداخت و توزیع خرید اینترنتی

 

پرداخت اینترنتی

 

پرداخت اینترنتی از طریق درگاه پرداخت اینترنتی بانک انجام می شود. به این صورت که شما پس از انتخاب کالای مورد نظر خود به قسمت خرید رفته و به صفحه ی پرداخت اینترنتی بانک متصل می شوید.

 

در این صفحه تمامی اطلاعات کارت بانکی شما مورد نیاز است، پس از وارد کردن اطلاعات و پرداخت از طرف بانک یک کد پیگیری برای شما ارسال خواهد شد که این کد در واقع نوعی ضمانت برای واریز شماست.

 

پرداخت از طریق واریز به حساب

 

این روش نیز مانند روش قبلی می باشد اما تفاوت آن با روش قبلی در این است که در این روش شما مبلغ مورد نظر را مستقیما به حساب شخص وارد می کنید.

 

پرداخت در محل

 

در این روش شما هزینه ی کالای مورد نظر خود را درب منزل و به هنگام دریافت کالا پرداخت می کنید.

 

در سرویس پرداخت در محل یا سرویس پستی شما هزینه مورد نظر را به مامور پست تحویل داده و پرداخت می کنید.

 

پرداخت در محل در چه شرایطی انجام می شود؟

 

در این روش نوعی تبادل تجاری صورت می گیرد. که معمولا این روش توسط شرکت‌های پستی با حمل و نقل به مشتریان ارائه می شود.

 

این روش باعث کاهش تقلب و کاهش دریافت کالای معیبوب می شود. پرداخت در محل هم به صورت نقدی و هم با استفاده از کارت های بانکی صوورت می گیرد. همچنین تا زمانی که پرداخت انجام نشود مامور پست بسته مورد نظر را تحویل نخواهد داد.

 

این روش را معمولا فروشگاه های اینترنتی انجام می دهند و دلیل استفاده از این روش جلب اعتماد مشتری است.

 

معمولا هزینه ی سرویس پستی بر عهده فروشنده خواهد بود، هزینه ی ارسال هر کالا نیز با توجه به جنس و یا حجم آن متفاوت است وگاهی ممکن است هزینه ارسال رایگان باشد.

 

به عنوان مثال برخی از فروشگاه ها در خرید بیش از مبلغی مشخص شامل ارسال رایگان می شود و برخی دیگر نیز هزینه ارسال را از مشتری دریافت می کنند.

 

 پرداخت درب منزل

 

این روش مانند سایر روش ها دارای مزایا و معایبی است که آن را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

 

مزایا و ویژگی های پرداخت در محل چیست؟

 

خرید اینترنتی با امکان پرداخت در محل برای هر دو طرف چه خریدار و چه فروشنده مزایایی دارد. برای مثال اگر خریدار کارت بانکی نداشته و یا کارت بانکی او رمز دوم نداشته باشد، می تواند از سرویس پرداخت در محل استفاده کند.

 

مهم ترین و اصلی ترین مزیت پرداخت در محل برای فروشنده و فروشگاه او جلب اعتماد مشتری است. که در نتیجه آن باعث افزایش مشتری و همچنین افزایش رضایت مشتریان خواهد شد.

 

به طور کلی سرویس پرداخت در محل یکی از بهترین روش برای ارسال کالا می باشد مخصوصا برای فروشگاه هایی که تازه کار خود را شروع کرده اند.

 

معایت سرویس پرداخت در محل

 

اصلی ترین معایب پرداخت در محل این است که ممکن است مشتری کالا را قبول نکند و در این صورت تمام هزینه ها بر عهده فروشنده خواهد بود و شرکت پست مسئولیتی در قبال کالا ندارد.

 

اما باید این موضوع را در نظر بگیرید در این روش فروش فروشگاه ها و سود آن ها بسیار بیشتر از سفارش هایی مرجوع شده خواهد بود.

 

یکی دیگر از معایب پرداخت در محل، منطقه جغرافیایی است. بنابراین برخی فروشگاه‌های اینترنتی تنها پرداخت در محل را برای شهر خود انجام می دهند. برای مثال فروشگاهی که در تهران فعالیت می کند روش پرداخت در محل را تنها برای مشتریانی که در تهران ساکن هستند استفاده می کند. که این مسئله ممکن است باعث شود مشتریان شهرهای دیگر از خرید خود منصرف شوند.

 

قوانین پرداخت در محل

 

سرویس پرداخت در محل برای فروشگاه ها دارای قوانین خاصی است که در ادامه به آن‌ها اشاره می کنیم.

 

کارمزد

 

بعضی از شرکت ها برای پرداخت در محل مبلغی را تحت عنوان کارمزد در یافت می‌کنند. به عنوان مثال شرکت های واسط پستی بین 2 تا 5 درصد کارمزد دریافت می کنند.

 

هزینه برگشتی

 

همان طور که اشاره کردیم اگر مشتری کالا را تحویل نگیرد، محصول مرجوع شده و تمام هزینه های آن بر عهده فروشنده خواهد بود. برای مثال پست مبلغی کمتر از مبلغ ارسال را دریافت کرده و کالا را بر میگرداند.

 

برای مثال اگر هزینه ارسال کالایی 12 هزار تومان بوده، هزینه ی کالای مرجوع 11 هزار تومان در نظر گرفته می شود این در واقع نوعی تخفیف است.

 

سخن آخر

 

امروزه با گسترش روش ها برای خرید کالا مانند خرید اینترنتی، تقاضای مشتریان نیز بیش از پیش است و معمولا از این روش ها برای خرید کالا استفاده می کنند.

 

شرکت دانا حمل یکی از شرکت هایی است که می توانید برای ارسال محصولات خود به آن ها مراجعه کرده و از ارسال بسته و رساندن آن به مشتری اطمینان حاصل کنید.

 

همچنین این شرکت سرویس های فراوانی را به مشتریان ارائه می دهند. در صورتی که مشتریان به هر دلیلی نتوانند پرداخت آنلاین را انجام دهند دانا حمل این امکان را فراهم ساخته تا پس از تحویل کالا به مشتری هزینه ی آن را دریافت کنند.