قیمت پرشیا موتور زانتیا مدل 83 – سایت قیمت خرید هزینه

این خودرو که در زمان خود پرقدرت ترین ماشن کشور محسوب میشد در دو نسخه اتوماتیک و دستی به بازار عرضه شد، اما به لحاظ سطح امکانات و تجهیزات تفاوت آن چنانی نداشتند. برای مثال سیستم کنترل فرمان، ایربگ راننده و سمت شاگرد، آینه های برقی، شیشه های برقی و برخی دیگر از امکانات را امروزه اکثر خودرو ها استفاده می کنند؛ اما برای مثال در آن زمان اگر خودرویی از ایربگ بهره می برد، به عنوان یکی از خودرو های لوکس به حساب می آمد که امروزه این چنین نیست. پاییز سال 1389 با گذشت 10 سال از زمان آغاز تولید، تولید زانتیا در کشور متوقف شد. زانتیا سواری باکیفیتی دارد و به ویژه در نسخه ۲٫۰ لیتری، از نظر شتاب و سرعت، بسیاری از رقبا را پشت سر میگذارد. شتاب ۱۱ ثانیه ایی این مدل با گیربکس ۵ سرعته دستی آن را به سریع ترین پارس بازار تبدیل کرده است.

شتاب خودرو در نمونه گیربکس دستی برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر 8.6 ثانیه است. این خودرو دارای موتور ۶ سیلندر ۲۴ سوپاپ و حجم موتور ۳۰۰۰ سی سی است علاوه بر این از حداکثر قدرت ۲۲۷ اسب بخار در ۶۴۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۲۸۸ نیوتن متر در ۳۶۰۰ دور در دقیقه بهره میبرد. از نظر وزن و حجم باک نیز تیپ های یاد شده با یکدیگر تفاوت خاصی ندارند و مشابه یکدیگر هستند.با وجود اینکه تیپ LX خودروی بسیار خوبی است اما از نظر فنی نمی توان آن را با تیپ ELX مقایسه کرد و بدون شک یک خودرو با شتاب 9 ثانیه در این رده قیمت عالی خواهد بود. حجم یا ظرفیت موتور (پیشرانه) در واقع مجموع حجم سیلندرها است و معمولا در اصطلاح عامیانه معیاری برای تعیین قدرت خروجی پیشرانه به شمار میرود. نسخه تویین توربو این موتور می تواند 300 اسب بخار قدرت تولید کند!

به دلیل تنفس بهتر موتور و بالا رفتن راندمان حجمی در این مدل، قدرت به 110 اسب بخار افزایش یافت. این خودرو با ظرفیت باک حداقل ۹۰۰ کیلومتر شما را از رفتن به پمپ بنزین بینیاز میکند. اگر سطح روغن نزدیک به علامت حداقل یا پایینتر از آن باشد، باید مقداری روغن موتور با مشخصات مناسب به خودرو اضافه کنید. لنتهای ترمز جلو همیشه زودتر از عقب تمام می شوند. بر اساس بودجه ی خودت من شخصا پرشیاELX معرفی می کنم با یه تیر 2 نشون میزنی دیگه چهره ی پرشیا موتور زانتیا شتاب خوبی داره مصرف سوختشم پایین تر از پرشیای معمولیه ،سنسور دنده ی عقب،آینه های برقی،آنتن کوتاه،چراغ ترمز زنبوری،رینگ های پره ای،کامپیوتر در پرشیای معمولی جای کامپیوتر ساعت دیجیتال وجود داره،به جای آینه ی برقی از دستی استفاده می شه،چراغ ترمز معمولی داره،به جای رینگ از قالپاق معمولی استفاده می شود آنتنشم معمولیه و سنسورم نداره . در خودروهایی از جمله پارس تعویض این تسمه کاملا اقتصادی تر از زمانیست که این تسمه خود پاره شود. ولی هر چه هست امروز آوانته طرفدارانی بیشتر از قبل دارد و رفتنش برای مالکین بهتر از زمان ماندش بود. یک موتور با گشتاور 373 نیوتن متر در دور 2000 نسبت به موتوری که فقط 193 نیوتن متر گشتاور در دور 5600 دارد، کشش کمتری دارد چرا که موتور دوم با وجود گشتاور کمتر خیلی بیشتر از موتور اول دور میگیرد و در مدت زمان کمتر کار بیشتری انجام میدهد.

سیتروئن زانتیا از نظر ایمنی عملکرد ضعیفی را ارائه و از صاحب نظران نمره ۱.۵ را دریافت کرده است؛ در حالی که دیگر خودروی فرانسوی همان زمان با نام رنو مگان، نمره ۵ را دریافت کرد که باعث برتری شدید این خودرو نسبت به زانتیا شد. می توان گفت سیتروئن زانتیا یکی از بهترین خودرو های فرانسوی است که می توان رانندگی با آن را تجربه کرد. زاننتیا همانطور که پیش تر گفتیم محصولی از کشور فرانسه است و برای اولین بار در سال 1992 معرفی شد و به بازارهای بین المللی راه پیدا کرد. همچنین در اواخر دهه 80 سایپا در تصمیمی عجیب مدلی فیس لیفت از زانتیا را تولید و عرضه کرد که از دست دادن یکی از مشخصههای اصلی آن در به دست آوردن محبوبیت، یعنی زیبایی ظاهری، باعث شد این پروژه با شکست بزرگی برای سایپا موتور زانتیا همراه شود. سیتروئن زانتیا از لحاظ ایمنی عملکرد خوبی نداشت و به همین دلیل، مورد انتقاد قرار گرفت. سیتروئن زانتیا در بازارهای جهانی با گزینههای متعددی برای موتور عرضه میشد که سایپا دو موتور ۱٫۸ و ۲٫۰ لیتری را برای ایران در نظر گرفت. زانتیا در مدل ۱٫۸ لیتری قدرتی برابر با ۱۱۰ اسب بخار و در مدل ۲٫۰ لیتری، قدرتی معادل ۱۳۵ اسب بخار تولید میکند که مدل ۲٫۰ لیتری به دلیل توانایی بالا و شتاب گیری عالی، گزینه محبوبتر و ایدهآلتری به شمار میرفت.