تاریخچه و موفقیت زنان سیاه فیلمسازان آفریقا و آفریقایی

[ad_1]

این است که در واقع فوق العاده وحی در تاریخ سینمای جهان است که فوق العاده با استعداد زنان فیلمسازان آفریقا و آفریقایی در حال ساخت آن واقعا بزرگ در ابتکاری فیلمسازی. نه تنها آنها را به چالش کشیدن پیر نسخه سینمایی آنها نیز با استفاده از خود را برتر از هنر سینما برای ایجاد و برقراری جدید چشم انداز از مردم خود و جهان است. سفر از زنان فیلمساز آغاز شد در اوایل سال 1922 هنگامی که Tressie ساندرز یک زن سیاه و سفید کارگردان ساخته شده نمونه فیلم ‘یک زن Error’. این اولین اقدام از نوع خود در آن دوران به decolonize زل زل نگاه کردن و به زمین فیلم سیاه زن ذهنیت. اما امروز حتی پس از یک سابقه طولانی از خاطره انگیز کار, زن سیاه, مدیران, کرد, کند, مسیر به مدیر صندلی که در آن تنها تعداد انگشت شماری از فیلمسازان زن شده اند قادر به از طریق شکستن موانع نژادی در هالیوود است.

اما جدا از هالیوود بسیاری از زنان سیاه و سفید از آفریقا و در ایالات متحده شده اند قادر به ایستادگی در رابطه با جهان سینما. در واقع فیلمسازان مانند جولی داش (در اصل از شهر نیویورک) به مدت طولانی پیش برنده بهترین فیلمبرداری جایزه با او را بسیار تحسین در فیلم “دختر از گرد و غبار” در سال 1991 جشنواره فیلم ساندنس. از سوی دیگر Cheryl Denye از لیبریا دریافت کرده است در سراسر جهان شهرت و ستایش با فیلم ‘ازهندوانه زن (1996) که اتفاق می افتد به عنوان اولین آمریکایی آفریقایی لزبین, فیلم سینمایی در تاریخ سینمای جهان. یک زن دیگر فیلمساز صفی فی از سنگال به اعتبار چندین قوم نگاری است که او را تحسین بین المللی به دست آورده و او چندین جایزه در برلین, جشنواره بین المللی فیلم در سال 1976 و 1979. علاوه بر وجود مستقل زنان سیاه فیلمسازان مانند سالم Mekuria از اتیوپی که به تولید فیلمهای مستند با تمرکز بر بومی اتیوپی و در زنان آمریکایی آفریقایی به طور کلی. در سال 1989 Euzhan Palcy شد اولین زن سیاه مستقیم به یک جریان اصلی هالیوود فیلم ‘A Dry White Season’. با وجود تمام این موفقیت آن است که هنوز هم درست است که دولت از چیزهایی نیست که همه گلگون برای زنان آفریقایی آمریکایی فیلمسازان. یک فیلم مستند به نام “خواهران در سینما” توسط ایوان Welbon تلاش برای کشف که چرا و چگونه تاریخ سیاه پشت دوربین ساخته شده به طرز عجیبی مبهم در تمام تلفن های موبایل.

“خواهران در سینما اتفاق می افتد به عنوان اولین و یکی-از-آن-نوع مستند در تاریخ سینمای جهان است که تلاش برای کشف زندگی و فیلم های الهام بخش سیاه و سفید زنان فیلمسازان. به مناسبت موفقیت و دستاورد عظیم زنان سیاه فیلمسازان در سراسر سنین 62-حداقل مستند توسط ایوان Welbon به نام “خواهران در سینما” که در سال 2003 است. این فیلم اقدام به ردیابی حرفه ای الهام بخش زنان آفریقایی آمریکایی فیلمسازان از اوایل قرن 20 به امروز. به عنوان مستند برای اولین بار در نوع خود ‘خواهر در سینما’ در نظر گرفته شده است که توسط منتقدان به عنوان بصری قوی تاریخچه نرخ مشارکت زنان آفریقایی آمریکایی به صنعت فیلم. “خواهران در سینما” آنها می گویند شده است یک کار منی که می پردازد ادای احترام به زنان آمریکایی آفریقایی تبار ساخته شده است که تاریخ در برابر تمام نژادی, اجتماعی, موانع و شانس.

در حالی که در حال مصاحبه با فیلمساز ایوان Welbon اعتراف کرد که زمانی که او مجموعه های خارج برای ساخت این مستند او به سختی می دانست که هر گونه وجود دارد سیاه فیلمسازان به غیر از آفریقایی-آمریکایی و مدیر جولی داش. اما در تعقیب کسانی که به دنبال الهام بخش مدیران و او مجموعه ای از برای کشف حاشیه هالیوود که در آن او را کشف فوق العاده فیلم به کارگردانی یک زن آمریکایی آفریقایی تبار Darnell Martin. جدا از این که فیلم ” من آن را دوست دارم که او کشف شده تنها تعداد انگشت شماری از فیلم های در حال تولید و توزیع شده توسط آمریکایی های آفریقایی تبار. بنابراین گفت: انحصار هالیوود با فیلم سازان تولید کنندگان و توزیع کنندگان الهام بخش او در راه سفر راه مستقل فیلمسازی. با کمال تعجب در اینجا او کشف طیف گسترده ای واقعا قابل توجه فیلم به کارگردانی یک زن آمریکایی آفریقایی تبار در خارج از استودیو هالیوود در سیستم و در نتیجه او متوجه خواهر او در سینما.

در 62 ساعت, مستند, مشاغل, زندگی و فیلم های الهام بخش زنان فیلمسازان مانند Euzhan Palcy جولی داش Darnell Martin, دایان, هوستون, Neema Barnette Cheryl Dunye, Kasi Lemmons و مایا آنجلو در حال نمایش همراه با نادر عميق در هم آمیخته با فیلم کلیپ کمیاب آرشیوی از فیلم و عکس و تولید فیلم از فیلمسازان در محل کار. با هم این تصاویر را به صدای خود را به زنان آمریکایی آفریقایی مدیران و خدمت برای روشن کردن یک تاریخ از موفقیت های خارق العاده سیاه فیلمسازان در سینمای جهان است که پنهان ماند بیش از حد طولانی.

در زمان های اخیر شده است وجود دارد هشتمین سالانه زنان آمریکایی آفریقایی تبار سینما در جشنواره فیلم در شهر نیویورک در اکتبر 2005. آن را یکی دیگر از رویداد قابل توجه است که نمایش از ویژگی های استثنایی و مستند, فیلم و همچنین فیلم های کوتاه ساخته شده توسط زنان آفریقایی آمریکایی فیلمسازان مانند شفق قطبی Sarabia, یک چهارم نسل Chicana (مکزیکی-آمریکایی) از Stockton, CA, ورا J. بروکس, شیکاگو, تهیه کننده, Teri Burnette های سوسیالیستی فیلمساز Stephannia F. Cleaton برنده جایزه نیویورک شهرستان, روزنامه نگار و ویرایشگر کسب و کار در جزیره استاتن پیشبرد Adetoro Makinde اول نسل نیجریه-آمریکا کارگردان فیلمنامه نویس و تهیه کننده و بازیگر در میان دیگران است. و در دوران اخیر از 5 فوریه تا مارس 5, 2007, شده است وجود دارد جشن ماه تاریخ سیاه توسط Film Society of Lincoln Center & جداگانه سینما بایگانی که در این مرکز ارائه شده “زن سیاه پشت لنز”.

یک خروشد مستند “سیاه پشت لنز” جشن سازش سینمایی کارگر از عشق ایجاد شده توسط یک گروه از شجاع آفریقایی-آمریکایی. با استعداد با نادر عزم و بی روح این زنان فیلمسازان متعهد شدند به صحبت کردن حقیقت به قدرت در حالی که ارائه گزینه های به تصویر کلیشه ای از زنان در رسانه های جریان اصلی. آنها با توسل به چریکی فیلمسازی هنری شورش در صورت از تاسیس شبکه و هالیوود را به چالش کشیده, پیر, سینمایی, برداشت با استفاده از هنر خود را به راست جدید چشم انداز از مردم خود را میراث خود و جهان خود را. با اشاره نظریه پردازان جامعه شناسان زنان و نویسندگان و مدیران می گویند که آن را خوب است بدانید که زنان فیلمسازان آفریقا و آفریقایی در حال به چالش کشیدن پیر سینمایی نسخه و ایجاد خود سند چشم انداز در سینما آنها عشق را.

در حالی که تعداد قابل توجهی از زنان در آفریقا و در اینجا در ایالات متحده شده اند قادر به حک کردن مشاغل موفق در فیلمسازی موانع به خصوص دلهره آور است. این مشکل می گوید الیزابت هدلی صندلی از مطالعات زنان در همیلتون کالج کلینتون, n. y. نیست به خصوص در مورد زنان سیاه فیلم ساختن اما مسائل بازاریابی و توزیع و بودجه. به عنوان یک نتیجه بسیاری از این زنان در حال پیدا کردن پول به طور مستقل و کار در بودجه بند کفش. همه گفته و انجام داده, از آن است که به اندازه کافی تشویق می دانم که حداقل برخی از این زنان در حال شجاعانه به decolonize زل زل نگاه کردن از هالیوود و به زمین خود فیلم سیاه زن ذهنیت. هر گونه توجه و یا به رسمیت شناختن است که می آید زمانی که این زنان تمایل به برقراری ارتباط ایده های خود را در مورد سیاه, مردم, تاریخ, میراث فرهنگی با تاکید بر زنان تجربه باید خوش آمدید!

[ad_2]