آشنایی با پتاسیم – همشهری آنلاین

بستگی دارد. در ادامه به مقدار پتاسیم لازم تن در روز به جهت افراد مختلف میپردازیم. بدن ما برای ساختن و حفظ استخوانهای قوی و انجام بخش اعظمی از وظایف اصلی به کلسیم نیاز دارد. بدن ما برای ساخت انرژی و انجام بخش اعظمی از فرآیندهای شیمیایی اصلی به فسفر نیاز دارد. نتیجه های مجزاسازی واریانس کارایی ظاهری مصرف کود به جهت ساخت دانه و کاه در جدول (7) ارائه شده است. 2.اعتیاد به الکل یا این که مصرف شدید مواد مخدر که باعث به رابدومیولیز، تجزیه ی فیبر ماهیچه و در نتیجه ترشح پتاسیم در جریان خون، می شود. آیا به میزان به اندازه غذاهایی اساسی پتاسیم بالا می خورید؟ مطابق یک مطالعه که توسط وزارت بهداشت در سال 1395 در ایران انجام شد، به طور متوسط ۲۲ درصد زنان و ۲۱ % مردان ایرانی دچار به فشارخون بالا بوده اند. مصرف بسیار ناچیز پتاسیم می تواند باعث بالا رفتن فشارخون، کاهش کلسیم استخوانها و افزایش خطر ابتلا به سنگ همگی شود. بااینحال، مصرف اندک منیزیم در طولانیمدت می تواند سبب ساز به کمبود منیزیم شود. در کوتاهمدت، اخذ مقادیر کم منیزیم علامتها واضحی تولید نمیکند. علامتها هیپوکالمی شامل یبوست، خستگی، ضعف عضلانی و احساس ناخوشی است. علائم فقدان منیزیم شامل از دست دادن اشتها، شرایط تهوع، استفراغ، خستگی و ضعف است. فقدان فسفر میتواند منجر از دست دادن اشتها، کمخونی (کاهش تعداد گلبولهای قرمز)، ضعف عضلانی، نقص‌ در هماهنگی عضلات، درد، نرمی و تغییر تحول رخ استخوانها، افزایش خطر عفونت، احساس سوزش در پوست و گیجی شود. اسهال یا این که استفراغ طولانیمدت، مصرف بیشازحد ملینها، مصرف برخی دیورتیکها (داروهایی که منجر ارتقاء دفع ادرار میشوند)، تعریق شدید، دیالیز یا این که استفاده از بعضی داروها میتواند باعث فقدان شدید پتاسیم (هیپوکالمی) شود. ممکن است در بعضی موارد به معالجه فوری و دیالیز احتیاج پیدا کنید. بعضی سبزیها مثل کلم پیچ و کلم بروکلی نیز حاوی کلسیم هستند. کلسیم در بخش اعظمی از مکملهای مولتیویتامین-مینرال و نیز مکملهای کلسیمی یافت فروش پتاسیم یدید صنعتی میشود.